

Når vi køber hårde hvidevarer, forventer vi som oftest, at disse kommer til at fungere gnidningsfrit i en lang årrække, hvilket også burde være tilfældet. Dog kan det hænde, at der er en lille fejl i maskinen, eller blot en løs forbindelse, som kræver lidt service. Hvor omfattende dette service er, afhænger meget af problemet med maskinen.
Et opslagsværk for fejlkoder
Der er dog tit hjælp at hente, hvis din vaskemaskine pludselig beslutter sig for at strejke. De fleste maskiner er udstyret med fejlkoder, som lader brugeren vide, når der er noget galt. Miele fejlkoder vises i displayet, hvoraf du kan finde årsagen i brugsanvisningen, som fulgte med, da du købte maskinen. Vi lever dog heldigvis i en teknologiseret verden, hvor mange af os ikke gemmer på gamle papirer, hvorved det er muligt at finde betydningen af alle disse fejlkoder online. Her vil du både kunne se årsagen til fejlkoden, men også et løsningsforslag, så du ikke nødvendigvis behøver at gå ud og investere i en helt ny maskine.
Fiks selv fejlen eller spørg om hjælp
Af og til skyldes fejlkoderne en fejl eller defekt i forskellige dele, og nogle gange dele, som du ikke anede din maskine besad. Hvis du er en ”gør-det-selv”-type, er det en mulighed selv at bestille den reservedel hjem, som det lader til, er skyld i problemet. Dette er klart det letteste, hvis ikke det er en alt for omfattende opgave. Alternativt, hvis maskinen blinker og lyser, og melder den ene fejl efter en anden, og du ikke kan finde hoved og hale i løsningsforslag, vil det være en fordel at bestille en professionel fagmand ud, som kan fikse din maskine for dig, så du atter kan komme tilbage til hverdagens gøremål, uden selv at springe ud i for modige småreparationer på din maskine.